Sobre

I truly believe that retail can have a positive impact on people’s daily lives. From small details to grand immersive experiences, the consumer relationship plays a fundamental role in the contemporary world. The new era of brands has more power to connect people compared to traditional societal pillars. Brands are evolving from being product-centric to customer-centric, ultimately focusing on purpose-centric approaches, where companies understand their role in creating value and relevance.

I recently moved to Houston with the aim of deepening my knowledge of retail by pursuing a master’s degree in the subject at the University of Houston. In addition to the opportunity to return to studying, dedicating precious time in the busy professional routine to read, review, revise concepts, learn new ones, question and refine my understanding has been invaluable.

The reason that also motivated me to make this significant change is the opportunity to explore local and regional brands, new environments, new store formats, new concepts, or concepts not so new but that are being well-utilized.

That’s how the idea of creating this channel called “twist and shop” was born. For a music fan like me, the name is a play on words to show that the shopping universe can be fun and inspiring. This will be the place where I’ll share more about my discoveries of the “twists” in various retailers in different locations. Follow along and leave your comments. Let’s go shopping!

___________

Acredito realmente que o varejo pode impactar de modo positivo na vida diária das pessoas. De pequenos detalhes a grandes experiências imersivas, a relação de consumo exerce papel fundamental no mundo contemporâneo. A nova era das marcas tem mais poder de conectar pessoas em relação aos pilares tradicionais da sociedade. From product centric, to customer centric reaching the purpose centric brands, companies understand their role in the process of creating value and relevance.

Recentemente me mudei para Houston com o objetivo de aprofundar meus conhecimentos em varejo, cursando um mestrado sobre o tema na Universidade de Houston. Além da oportunidade de voltar a estudar, dedicando um tempo precioso na tumultuada rotina profissional para ler, reler, revisar conceitos, aprender outros, questionar, aprimorar. Certamente impagável.

O motivo que também me motivou a fazer essa grande mudança é a chance de explorar marcas locais e regionais, novos ambientes, novos formatos de lojas, novos conceitos, conceitos não tão novos, mas que estão sendo bem usados.

Assim nasceu a ideia de criar esse canal chamado twist and shop. Pra um fã de música como eu, o nome é uma brincadeira de palavras para mostrar que o universo das compras pode ser divertido e inspirador. Esse será o lugar onde contarei mais sobre minhas descobertas dos Twists de diversos varejos em diversas localidades. Acompanhe e comente. Vamos varejar!